damn, it feels so sweet tonight

I morse hämtade jag ut mitt körkort, awesome.

Till lunch skämde jag bort mig, torsdagen till ära, med stekt falukorv på finaste skivor bröd. Då jag snarare är gourmand än gourmet kändes det som att en promenad på maten kunda vara på sin plats. Jag tog på mig min jacka och gick ner mot viken.

Jag stannade vid båtplatsen där jag, Viktor och Markus tog årets första dopp någon gång i april i nian. Funderade lite över det och tyckte det var lite synd att mobilen jag hade då blev stulen. Hade en fin video på själva doppet i den. Jävla busschaufförer som inte håller reda på saker och ting.

Sedan tog jag upp körkortet och granskade det en stund. Jag har alltid förknippat själva körkortet med mina föräldrar, i och med det också med att vara förälder. Det är nog så att de enda körkort jag sett innan jag själv fick mitt är just mina föräldrars, eller möjligen andras föräldrars. Kontrasten "förälder"- kille i nian kändes så stor att jag fick koncentrera mig för att kväva impulsen att kasta körkortet och ta ett dopp á la nian.

Ändock känns det fan så mycket bättre med ett riktigt körkort än med passet och pappret.

Kommentarer
Postat av: medfinabröst

Puss

2008-12-02 @ 22:00:00
Postat av: matilda

martin för fan, ge mig ett jobb

2008-12-19 @ 19:26:02
URL: http://periasoperoas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0